donderdag 7 maart 2013

Lifestyle | Favoriete films & Serie's

Ik moet toegeven, de laatste paar weken heb ik amper films en serie's gekeken. Maar omdat ik gister weer begon met een hele leuke serie, waar ik weer her-verslaafd aan ben, leek het mij leuk om een paar films en serie's op een rijtje te zetten, die ik de laatste tijd gekeken heb. Heel uiteenlopend. Van drama tot typisch Nederlandse komedie.

Films:

 The Impossible, is een van de mooiste films die ik in tijden heb gezien. Een erg heftig verhaal die de gebaseerd is op een waargebeurd verhaal van de Tsunami van 2004. Het gaat over een gezin die denkt gezellig op vakantie te gaan. Helaas worden ze verrast door de verschrikkelijke tsunami. Vader blijft met de twee jongste kinderen achter, en moeder met de oudste. De zoektocht naar elkaar is spannend, heftig en af en toe ook verschrikkelijk mooi. pak je tissues maar alvast.

 Verliefd op Ibiza, is een films waar de één van houd en de ander maar al te graag overslaat. GTST-sterretjes zijn er genoeg in de zien. De guys die er in voorkomen mogen trouwens ook niets voor niets in de film spelen. sixpacks, en knappe koppie's genoeg te zien. Waar het verhaal over gaat? Over vrij weinig. Het is een typisch Nederlandse film over Feesten, relatie's, vreemdgaan en dat soort zaken. Je houd er van, de ander houd er niet van. Ik ben zeker één van de lovers.

Serie's:

The vampire diaries, is zeker weten mijn lievelings-serie. Ondanks dat het een tijdje geleden helemaal zat was, heb ik mijn verslaving weer herpakt. Heerlijke serie over het stadje Mystic Falls, die een lange geschiedenis heeft, en waar nu vampieren en de 'normale' mensen door elkaar wonen. En wat voor 'n vampieren? Damn, Ian Somerhalder mag best wel zijn tanden in mijn nek zetten hoor.

Once upon a time, is één groot sprookjesverhaal. Ik ben er nog maar net aan begonnen, maar vind het nu al een hele leuke serie. Anders dan andere serie's. Er worden allemaal verhalen over de sprookjesfiguren verteld, die opgesloten zijn in de echte wereld door de stiefmoeder van sneeuwwitje. Leuke actrices, en acteurs. Goed acteerwerk. Goede verhaallijnen. Geweldige serie.

lost, deze serie is al een tijdje afgelopen, maar pas zomer vorig jaar? heb ik hem ontdekt. Ik ben nu bij eind seizoen 5, dus nog iets meer dan 20 afleveringen en dan is het helaas afgelopen. Huilmomentje. Het gaat over een vliegtuig die crasht op een mysterieus eiland, waar ze niet de enigste blijken te zijn. Af en toe wordt je echt ge'mindfucked, en denk je whaaat? Wel is de serie heel erg langdradig, maar ach, dat is best logisch met 6 seizoenen op een eiland. Gelukkig gebeuren er genoeg dingen om je te blijven boeien. Nog een pluspuntje, Ian Somerhalder speelt in seizoen 1.

Proefkonijnen, i know, het is geen serie. De presentators Valerio Zeno en Dennis Storm, doen de gevaarlijkste, grappigste en leukste proefjes. Met de heerlijk droge humor van Valerio en Dennis, heb ik nog geen één aflevering niet gelachen. Daarnaast zijn ze ook nog eens heel leuk om naar te kijken. Wel irriteer ik me helemaal mateloos aan het commentaar van de belg (ik weet zijn naam niet meer) die de proefjes uitlegt, dat mag wat mij betreft wat korter.

World of Jenks, heb ik ook pas ontdekt, en ondertussen alle afleveringen gezien. Andrew Jenks loopt mee in het leventje van verschillende personen. Zo maakt hij o.a. een documentaire over een top-cheerleader, een zangeres die wil doorbreken in Amerika en een opkomend comedy talent. Andrew Jenks is heel spontaan, en wil veel te weten komen over hun leven, en praat met de mensen die dichtbij diegene staan. Ik vindt het mooie documentaires, over mensen die iets willen bereiken, of al bereikt hebben.

Dit waren mijn favoriete films en serie's van de afgelopen tijd. Ik wil wel meer films gaan kijken, aangezien de bovenstaande films de enige films zijn die ik afgelopen 2 maanden heb gezien. Nog tips, voor films, serie's en/of documentaires, vertel het me in de comments!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten