vrijdag 1 maart 2013

Beauty | Essence stay matt lip cream

Toen ik hoorde dat tussen de nieuwe producten van Essence, 4 matte 'lipglossjes' zaten, kon ik niet wachten tot ze in de schappen lagen. Matte lipsticks vind ik zelf heel erg mooi. Daarom kon ik echt niet wachten om deze budget-lipgloss uit te proberen. Deze week heb ik er dus twee gehaald.Of eigenlijk had ik er eerst één gekocht, maar die beviel me zo goed dat ik er een tweede bij heb gekocht.


De verpakking is simpel, maar mooi. De huls is doorzichtig en de dop is glansend grijs. Lekker klein, en dus makkelijk mee te nemen. De 'lipgloss' ziet er ook niet heel goedkoop uit, ondanks dat hij dat wel is. voor slechts €1,99 heb er al één. Wel jammer dat er maar 4ml in zit. Maar ach, voor deze prijs..

 De lip cream heeft een sponsapplicator. Ik vond het opzich best makkelijk aanbrengen, maar omdat de substantie wat anders is dan bij normale glossjes, was het wel even wennen. Vooral bij de framboos roze kleur, omdat je die heel precies moet aanbrengen.

Wauw, gewoon wauw. Hier word ik vrolijk van. De pigmentatie is zeker goed! De eerste kleur is '02 smooth berry' de tweede kleur is '01 velvet rose' De lip cream is mat met een lichte gloss. Heel erg mooi, vind ik zelf. De substantie zit een beetje tussen een lipgloss en een lipstick in. 

 '01 velvet rose' Dit is een oudroze kleur. De kleur spreekt mij persoonlijk niet heel erg aan. Maar dat is mijn mening. Maar met een mooie blush en ooglook zou deze kleur zeker ook mooi staan.

'02 smooth berry' this is what I like. Van dit frambozen roze kleurtje word ik echt vrolijk! Lekker fel en dus opvallend. 

Zoals je ziet is de pigmentatie op de lippen net zo goed als de swatches. Daar worden we nou blij van toch? De lip cream staint zelfs een klein beetje. Wat ik wel jammer vind is dat het een beetje tussen je lijntjes gaat zitten. Maar als je geen last van velletjes hebt, maakt dit niks uit. 

De lip cream blijft best lang zitten. Je moet hem wel een keertje bijwerken, maar een hapje en een drankje overleeft deze lip cream wel. Na een hele maaltijd zie je de kleur nog wel, maar wel wat vager.

Ik vind het echt een hele fijne lip cream. Niet helemaal mat, maar met een lichte gloss eroverheen. Heel mooi! De prijs-kwaliteit verhouding is ook helemaal super, want €1,99 is lekker goedkoop voor zo goede lip cream. Echt een aanrader dus!

Essence stay matt lip cream is voor €1,99 te koop bij de Kruidvat en Trekpleister. In de kleuren; '01 velvet rose' '02 smooth berry' '03 soft nude' '04 silky red'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten